Sådan ser fremtidens arbejdsmarked ud

Er man på nuværende tidspunkt jobsøgende, og har man en interesse i at forsøge at helgardere sig mod den fremtid, som vi går i møde? Så er dette den helt rigtige artikel at være havnet på. Vi vil i nedenstående skriv forsøge at kigge lidt nærmere på, hvordan fremtidens arbejdsmarked ser ude. Med den øgede digitalisering og globalisering står vi overfor nogle store strukturelle ændringer på arbejdsmarkedet, hvor de efterspurgte egenskaber kan være svære at lære via uddannelserne, da udviklingen sker så hurtigt.

Det er vigtigt at understrege, at vi med nedenstående skriv ikke kommer med nogen garantier. Vi forsøger dog at kigge på, hvordan dele af arbejdsmarkedet så småt har ændret sig, og ud fra disse ændringer kommer vi med vores bud på, hvordan fremtiden ser ud. 

Synlighed på nettet er et aktiv, som virksomheder vil forfølge

Store dele af B2C handlen foregår i dag på internettet. Hvert år viser rapporter enorme vækstrater indenfor handel online, hvor vi køber alt fra rejser til sko. Derfor er det et yderst vigtigt aktiv for virksomheder, der formår at være synlige på internettet. Det kan eksempelvis være på Google, hvor især SEO og Google Ads er vigtige at mestre.

Mere end 95% af alle søgninger i Danmark foregår på Google, og det er blandt andet derfor, at online marketingeksperter indenfor SEO som Micky Weis prædiker om vigtigheden af, at man på strateginiveau i virksomheder snakker om, hvordan virksomhedens hjemmeside kan styrkes på søgemaskinerne.

Er man som virksomhed ikke synlig på internettet, så kan man lynhurtigt blive overhalet indenom af konkurrerende virksomheder. Det spås at udviklingen slet ikke er slut, og at væksten på handel online udelukkende vil fortsætte. Derfor vil der i høj grad blive efterspurgt profiler ude i virksomheder, som kan formå at styrke den online tilstedeværelse. 

Online marketing efterspørges i stigende grad

Kigger man i dag på, hvad virksomheder i de fleste brancher søger, så er det profiler, der formår at styrke identiteten af virksomheden på nettet. Det kan være via alt fra de sociale medier til søgemaskinerne. Derfor slår vi et slag for, at man overvejer, om ikke denne vej er den rette at gå, hvis man vil sikre sin karriere fremadrettet. Har man den mindste interesse for markedsføring og vækst af virksomheder, så er det næsten stensikkert, at online marketing vil være en spændende branche at begive sig rundt i.

En af de virksomheder, som i dag gør brug af online markedsføring via sociale medier, er Manillo med salget af dashcams. Et dashcam er et godt eksempel på et produkt, som ikke mange i Danmark kender til. Derfor skal efterspørgslen i høj grad efterspørges via de sociale medier, hvor man kan ramme en ganske specifik målgruppe med et målrettet budskab. 

Uddannelser har svært ved at følge med den digitale udvikling

Det er de færreste uddannelser, der i dag formår at følge med i den digitale udvikling. Algoritmer opdateres for hurtigt til, at man kan følge med ude hos uddannelsesinstitutionerne, og derfor er der en masse selvlæring indenfor dette felt. 

Kategorier

Related Posts

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *